Čo je to konverzia?

V online marketingu nastane konverzia ak návštevník webovej stránky alebo e-shopu vykoná požadovanú akciu môže to byť vyplnenie formulára alebo nákup v e-shope. Z nového používateľa sa tak stáva hodnotný kontakt tzv. lead alebo zákazník.

Typy a príklady konverzií

  • Nákup v e-shope
  • Prihlásenie sa na odber newslettra
  • Získanie nového leadu
  • Telefonický kontakt
  • Odoslanie formulára

Kľúčové pre každý e-shop a web stránku je zabezpečiť správne meranie konverzií. Ktoré konverzné akcie merať záleží od typu podnikania a vášho cieľa. Hlavnou konverziou je predaj ale netreba zabúdať na sprievodné konverzie, ktoré pomáhajú získať hodnotné kontakty a premieňať ich na platiacich zákazníkov.

Prečo konverzie merať?

  • Ušetrenie peňazí
  • Zlepšenie návratnosti investície reklamných kampaní ROAS
  • Identifikovanie slabých miest web stránky
  • Zistenie ktorá kópia reklamy funguje najlepšie
  • Určenie s ktorým bannerom interaguje najviac užívateľov

Vďaka konverziám dokážeme lepšie pochopiť správanie používateľov na web stránke, sledovať cenu za konverziu, zistiť konverzný pomer a snažiť sa konverzný pomer optimalizovať.