Prehľadný návod ako vložiť kód z Google Analytics na Váš web cez wordpress, prestashop alebo pomocou Google Tag Manager. Pokiaľ ešte nemáte vytvorený samotný účet Google Analytics postupujte podľa tohto návodu.

  1. Kód sledovania Google Analytics
  2. Inštalácia Google Analytics vo WordPress
  3. Nastavenie značky Google Analytics v PrestaShop
  4. Vloženie značky Google Analytics cez Google Tag Manager

1. Kód sledovania Google Analytics

1. Prejdite do Vášho účtu Google Analytics a kliknite v ľavom dolnom rohu na Správca a následne na Kód sledovania.


2. Boli ste presmerovaný na stránku kde vidíte vašu Globálnu značku a ID sledovania. Tieto údaje budú potrebné pre prepojenie Google Analytics s Vašou web stránkou.


2. Inštalácia Google Analytics vo WordPress

WordPress ponúka viacero pluginov ako dokážete vložiť kód z Google Analytics na Vašu web stránku. Jednoduché a zároveň efektívne je to pomocou pluginu Insert Headers and Footers.

1. V ľavej ponuke kliknite na Pluginy a Pridať nový. Do vyhľadávania zadajte názov pluginu Insert Headers and Footers a kliknite na tlačidlo Inštalovať. Následne plugin aktivujeme kliknutím na tlačidlo Aktivovať ktoré po inštalácií vidíte vedľa názvu pluginu.


2. Plugin máte úspešne nainštalovaný. V ľavej ponuke prejdite na Nastavenia a Insert Headers and Footers.


3. Z účtu Google Analytics skopírujte Globálnu značku ktorú sme si zvýraznili na začiatku tohto návodu. Vložte ju do prvého poľa Scripts in Header. Následne kliknite na Save. Kód z Google Analytics máte úspešne vložený na Vašej web stránke.


3. Nastavenie značky Google Analytics v PrestaShop

1. PrestaShop ponúka modul pomocou ktorého jednoducho prepojíte Google Analytics s vašim eshopom. V ľavej ponuke kliknite na Moduly a služby. Do vyhľadávania zadajte názov modulu Google Analytics a kliknite na zelené tlačidlo Inštalovať.


2. Po nainštalovaní sa zelené tlačidlo „Inštalovať“ zmení na „Nastaviť“. Kliknite na neho a vložte vaše ID z Google Analytics, ktoré sme zvýraznili na začiatku tohto návodu do prázdneho políčka. Následne kliknite na tlačidlo Update ID. Google Analytics máte úspešne prepojený s vašim eshopom.

Pomôžeme vám s nastavením Google reklamy

Mám záujem o konzultáciu zadarmo

Chcem nezáväznú ponuku

Online reklamu sme nastavili už pre 260 klientov.

4. Vloženie značky Google Analytics cez Google Tag Manager

Google Tag Manager ponúka možnosť nastavenia značiek alebo meranie udalostí bez nutnosti vkladania kódov na web alebo iných zásahov v administrácií. Pokiaľ ešte nemáte vytvorený samotný účet Google Tag Manager postupujte podľa tohto návodu.

1. Ako prepojiť Google Analytics s web stránkou pomocou Google Tag Managera? Po prihlásení do účtu kliknite na Add a new tag.


2. Na ďalšej strane kliknite na prvé pole Tag Configuration a následne na Google Analytics: Universal Analytics.


3. Rozbaľte Nastavenie variácií a zvoľte New Variable…


4. Do poľa Tracking ID vložte vaše ID z Google Analytics ktoré sme si zvýraznili na začiatku tohto návodu. Kliknite na Save.


5. Následne kliknite na pole Triggering.


6. Vyberte spúšťač All Pages.


7. Všetko potrebné máte úspešne nastavené. Kliknite na tlačidlo Save.


8. Boli ste presmerovaný na úvodnú stránku v účte. Vykonané zmeny je ešte potrebné potvrdiť. V pravom hornom rohu kliknite na tlačidlo Submit.


9. Následne kliknite na Publish a Continue. Pre prehľadnosť zmien v účte ako aj jednotlivých kontajnerov a spúšťačov môžete pridať názov zmeny, ktorú ste vykonali a napísať podrobnejší popis. Nie je to však nutné.

Zadanie názvu zmeny a popisu pri vytvorení nového kontajnera alebo spúšťača.

Máte ťažkosti s vložením kódu na Váš web? Ak potrebujete poradiť alebo nastaviť účet Google Analytics, napíšte nám správu a naši profesionáli Vám určite pomôžu.