E-shop, s ktorým spolupracujeme od jeho založenia. Firma sa zaoberá predajom moderných zásuviek, dotykových vypínačov, LED osvetlenia a svietidiel. Na začiatku spolupráce bol cieľ jasný, rozbehnutie predaja, budovanie značky a zaradenie sa medzi najlepších na trhu.

Začiatok spolupráce
V úvode sme zabezpečili všetky potrebné nastavenia, ktoré sú nutné pre spustenie a správne vyhodnotenie reklamných kampaní.
- Nastavenie a prepojenie účtov Google Ads, Google Analytics a Google Merchant Center
- Aktivácia Elektronického obchodu v Google Analytics
- Nastavenie správneho merania konverzií
- Vytvorenie informačného kanála v Merchant Center na základe XML feedu
- Nastavenie účtu Facebook Business Manager
- Vytvorenie a inštalácia Facebook pixel kódu na web
- Nastavenie správneho merania konverzií
- Vytvorenie Facebook katalógu na základe XML feedu
Fáza 1: Spustenie PPC Google reklám vo vyhľadávaní
Reklamy v Google prostredí tvoria pri väčšine e-shopov nosnú časť online marketingu a inak to nie je ani pri tomto. Po spustení reklám nasledovala pravidelná kontrola, vyhodnocovanie a optimalizácia reklamných kampaní na základe nazbieraných dát a výsledkov. Textová reklama a Inteligentné Google Nákupy momentálne zabezpečujú 50% z celkového množstva objednávok.
Návratnosť z investície (ROAS) za obdobie 5 mesiacov je 940%.

Google reklamy vo vyhľadávaní zároveň zaznamenávajú najväčší podiel zobrazení v porovnaní s konkurenciou. Príklad z Google vyhľadávania po zadaní výrazu „dotykové vypínače“:

Fáza 2: Personalizované Facebook a Instagram reklamy
Po dosiahnutí dostatočnej návštevnosti a „rozbehnutí“ e-shopu sme spustili dynamický remarketing na sociálnych sieťach. V úvode boli spustené štyri A/B testy. Testovali sme kombinácie formátov reklám carousel a kolekcia s publikami užívateľov, na základe ich poslednej aktivity a správania v e-shope.
Po vyhodnotení testov sme nechali aktívne len najefektívnejšie kombinácie reklám a dosiahli veľmi pozitívnu a dlhodobú návratnosť z investície, ROAS 1300%.

Pre produkty dotykových vypínačov sme spustili aj Facebook a Instagram reklamy cielené na základe demografických údajov a záujmov. Hlavným cieľom bolo posilnenie povedomia o značke a zvýšenie návštevnosti e-shopu. Pre reklamy sme použili pútavé bannery a po prvom mesiaci sa návštevnosť e-shopu zvýšila o 177%. Tým, že narástla návštevnosť e-shopu, zväčšilo sa aj remarketingové publikum a znásobil sa počet objednávok z reklám cielených na minulých návštevníkov.