O spoločnosti
Spoločnosť zaoberajúca sa predajom náhradných dielov na osobné, nákladné a vojenské vozidlá. Klient nás kontaktoval s jasnou požiadavkou: „Mám záujem o zmysluplnú reklamu, ktorá nám prinesie nových zákazníkov a zvýši náš obrat.“
Začiatok spolupráce
Pre e-shop, ktorý má vyše 90 tisíc produktov sme zvolili ako navhodnejšií typ kampane Google Shopping (Nákupy Google). V úvode sme klientovi asistovali pri vytvorení účtu Google Merchant Center, ktorý je potrebný pre spustenie Google Nákupov. Po udelení prístupu v účte sme zabezpečili všetky potrebné nastavenia:
- Vytvorenie informačného kanála na základ XML feedu
- Overenie a nárokovanie webovej adresy
- Prepojenie Merchant Center s Google Ads
Zároveň sme v účte Google Analytics aktivovali sledovanie elektronického obchodu a nastavili meranie konverzií v Google Ads, aby bolo možné správne vyhodnocovať výsledky reklám.
Spustenie Google nákupov
V úvode sme aktivovali štandardné Google Nákupy. Nastavili manuálnu maximálnu ponúkanú cenu za kliknutie a vytvorili niekoľko reklamných skupín na základe druhu produktov.
Po nazbieraní dostatočného počtu dát a konverzií sme približne po 2 mesiacoch aktivovali Inteligentné Google Nákupy. Tento typ kampane v sebe zahŕňa okrem reklamy vo vyhľadávaní aj remarketingové reklamy v obsahovej sieti, na Youtube a v Gmail. Ponúkanie cien je automatické s cieľom maximalizovať hodnotu konverzií.
Vývoj zvýšenia transakcií vďaka Google Nákupom v priebehu šiestich mesiacov:

Pozitívne výsledky Inteligentných nákupov sa prejavili prakticky okamžite. Automatizované ponúkanie cien Google funguje naozaj dobre čo sa nám osvedčilo pri viacerých klientoch. Samozrejme je potrebné mať nazbierané dostatočné množstvo dát a konverzií pred tým ako všetko necháme na strojové učenie Google.
Transakcie získané vďaka Google Nákupom tvoria 39% z celkového počtu transakcií:

Návratnosť z investície za obdobie šiestich mesiacov je stabilná na vysokej úrovni 3 178%.

Inteligentné Google Nákupy optimalizujeme pravidelným vylučovaním produktov zo zobrazovania, ktoré zaznamenávajú vysoký počet kliknutí ale žiadne konverzie.