Nenechajte platobné brány v Google Analytics pripisovať si nákupy. Pre lepšie a reálne vyhodnotenie na základe akých zdrojov dosahujete návštevnosť a predaje je potrebné vo vašom účte Analytics vylúčiť platobné brány bánk ale aj paypal. Na Slovensku sú to najčastejšie:
- vub.eway2pay.com / referral
- moja.tatrabanka.sk / referral
- paypal.com / referral
Samozrejme to môžu byť aj iné, závisí to od toho akú platobnú bránu využíva váš eshop.
1. Ako identifikovať platobné brány
1. Po prihlásení do účtu Google Analytics v ľavej ponuke prejdite na Akvizícia -> Všetka návštevnosť -> Zdroj/Médium. Vidíte všetky dostupné zdroje na základe ktorých užívatelia navštívia Váš eshop a vykonajú objednávku. Do vyhľadávania zadajte názov platobnej brány.
Na obrázku vidíte že pri našom eshope cez platobnú bránu moja.tatrabanka.sk / referral je zaznamenaných 184 návštev a 8 nákupov. Vylúčením tejto platobnej brány sa ďalšie návštevy a predaje pripočítajú k zdroju cez aký prišiel užívateľ na web. Či už organické vyhľadávanie, Google reklama, Heuréka, Facebook alebo iné.
2. Ako vylúčiť platobnú bránu z Google Analytics
1. V ľavom dolnom rohu prejdite na Správcu. V strednom stĺpci kliknite na Informácie o sledovaní a vyberte Zoznam vylučujúcich odkazujúcich zdrojov.
2. Kliknite na tlačidlo Pridať vylúčenie z odkazov a zadajte názov zdroja ktorý chcete vylúčiť. Na obrázku vidíte už vylúčene platobné brány vub.eway2pay.com | moja.tatrabanka.sk | paypal.com.
Úprava sa prejaví do niekoľko hodín. Historické dáta to však neovplyvní.
Máte ťažkosti s vylúčením platobných brán alebo iných zdrojov z Google Analytics? Ak potrebujete poradiť alebo nastaviť účet Google Analytics, napíšte nám správu a naši profesionáli Vám určite pomôžu.